Sborka Jawy

Dnes 9. 4. 2013 jsem se dal do skládání motocyklu, rám a všechny díly jsem odvezl ke kamarádovi do dílny a jali jsme se zprovozňovat motocykl. Nejdřív jsme na rám a nosník přidělali misky řízení, samozřejmě jsem zapomněl dát plastovou vložku pod horní misku a tak jsme to zase museli rozebrat, ale na podruhé se to již podařilo, pak už jen prostrčit rámem spodní nosník a nasadit horní misku a maticí utáhnout. Následovalo složení kyvné vidlice, měl jsem z toho strach, ale nakonec to šlo celkem dobře, až na menší zádrhel při vkládání čepu na pravé straně. Protože jsem měl kyvku na komaxu, tak se dostala barva i dovnitř a já si toho nejdřív nevšiml, po očištění barvy, šel čep s teflonovou vložkou do kyvky vložit naprosto bezproblémově. Montáž do rámu už byla legrace. Poté přišel na řadu hlavní stojan, nasadil jsem jej, vložil čepy, zajistil ségrovkami a zahýbal stojánkem, no takovou vůli jsem ještě neviděl, stojan je volný do stran i v pohybu dopředu a dozadu, doufám, že až natáhnu pružiny, že se to trochu zpevní. Chvíli jsme s pružinami laborovali, ale po delší době se nám to podařilo a ejhle, vůle na stojánku není vůbec znát, ještě uvidím co to udělá s plně osazeným motocyklem.
Dnes 10.4. 2013 jen lehce odpočinková práce, lepení polepů na nádrž, plastové bočnice nádrže jsem polepil matnou černou fólií, protože byly vyšisované a místy poškrábané, na fotce jsou ještě před polepením.
Záchyt reakce brzdy a rozpěrka opískovány a na ně nanesen stříbrný komaxit s ochranným lakem, moc pěkná práce.
Dne 15. 4. se začaly na moto dávat díly, motor, kola, airbox, elektrika, přední šavle, přístrojová deska. 
Dne 16. 4. jsme s kamarádem pokračovali a přibyly stupačky, držáky výfuků, výfuky, otáčkoměr s tachometrem, kotoučová brzda, karburátor, konečně se začíná podobat motorce.
Dne 18. 4. připevněny směrové ukazatele, zapojena elektrika, namontováno vape, zadní padací rámy, podsedlový plast, zadní světlo, upevněn náhon tachometru a otáčkoměru. Zkouška na nečisto ukázala, že svítí, troubí a bliká jak má. Teď ještě zbývá namontovat poloautomat, připevnit světlo, přední masku, boční kastlíky, nasadit sedlo, nádrž, nalít do převodovky olej, do nádrže benzín a zkusit to..
Dne 23.4. nasazena nádrž, zapojena znovu elektrika, protože jsem si spletl modrý a modrý kabel, a motor vyzkoušen, párkrát prošlápnout a pak už běžel, nádhera, ale ještě pořád zbývá dost dodělávek..
Dne 24.4, připěvněno sedlo, jaká hrůza,když jsem zjistil, že pořádně nesedí a mezera mezi podsedlovými plasty a spodní částí sedla je asi 3cm. Nejdříb jsem si myslel, že jsme špatně srovnali trubky rámu, naštěstí jsem mohl použít sedlo kamaráda Karla a zjistil jsem, že jeho sedlo, sedí normálně. Nezbývalo mi nic jiného,než sudnat potah a molitan, vzal jsem plech a zjistil jsem že původní majitel si zřejmě upravoval motorku a zvedal zadek a proto si upravil a plech sedla. Vložil jsem ho mezi dvě prkna, stáhl ve svěráku a na několik pokusů jsem ho srovnal, potom znovu natáhl potah sedla a výsledek je více než uspokojivý. Pak jsem ještě připevnil zrcátka, vyměnil přerušovač směrovek, nastavil ovládání předního světla, dotáhl všechny šrouby. A protože nic není jednoduché, ještě musím doplnit brzdovou kapalinu a nastavit karburátor na zajíždění motoru po výbrusu, pak změřím jestli moto dobíjí a nic mi nebude bránit v první projížďce.
Hlavní stojan Rám Polepy nádrže
P1050699.JPG P1050700.JPG P1050721.JPG
P1050726.JPG P1050729.JPG Vape
To ostatní Detail elektra Detail
Záchyt reakce Ještě jeden Jdeme do finále
P1050779.JPG