Oilmaster

Před sezónou 2014 jsem se rozhodl pro oilmaster, sehnal jsem si veškeré díly a součástky a připravuji se k realizaci. Průběh výměny a dokončení zde budu publikovat postupně. Zakoupena náhradní příruba, abych mohl jezdit na motorce a přitom připravovat oilmastera. Příruba byla z vnitřní strany nastříkána stříbřenkou, důvod a zejména smysl mi uniká. Slyšel jsem o nekvalitním opracování, ale že v přírubě uvidím České středohoří, ne-li Alpy to jsem opravdu netušil. První co mě čekalo bylo odstranění stříbřenky a následně vybroušení a vyleštění  kanálů, bohužel jsem si neudělal fotky, jak to vypadalo před vyčištením. Následně jsem vyvrtal uprostřed příruby na straně co vede ke karburátoru 6mm díru pro trysku, nahřál jsem přírubu horkovzduškou a potom jsem tam napasoval ventil. Protože jsem ve víku pro oilmastera neměl vyvrtanou díru se závitem pro lanko čerpadla, vyznačil jsem si podle čepadla, kde bude lanko vést a vyvrtal jsem vrtákem 4,8mm otvor a v něm následně udělal 6mm závit. Fotky jsou v galerii.
Doplněno 13.4.2014: Musel jsem vyměnit hadičku olejoznaku, protože to kolem ní spodem protékalo, snížil jsem vnitřní průměr, napasoval na oka průtočných šroubů a pro jistotu jsem to ještě ve spodní části pojistil svorkou. Na motocyklu je již vše vyměněno, dána nová příruba, víko, natažena nová lanka se směšovačem, kde jsem se ovšem také potýkal s problémy. Lanko od směšovače kabelů k čerpadlu bylo moc dlouhé, tedy bowden byl krátký, z toho důvodu jsem si nechal lanko zkrátit. Následně jsem zjistil, že lanko vedoucí od směšovače ke karburátoru je zase krátké a po nastartování to drželo vysoké otáčky, protože šoupě nedosedlo na dno karburátoru. Zkrátil jsem o půl centimetru bowden a nyní vše OK. Nakonec jsem se rozhodl, že si udělám lanka podle P. Doležela a už se na nich pracuje. Koupil jsem bowdeny s teflonovu vložkou a je znatelné, jak v nich lanko lépe klouže. Po vytvoření lanek je doplním do sekce oprav a úprav.
Doplněno 15.4.2014: Při zkoušce lanek jsem zjistil, že mi motor nechce jít do vysokých otáček, že nad 3000 se začne dusit, protože jsem nepředpokládal, že by to bylo lanky, rozdělal jsem palivový kohout, abych ho vyčistil, zde jsem nic nenašel. Tak jsem ještě pro jistotu vyměnil hadičku a palivový filtr. Následně jsem rozdělal karburátor, že ho vyčistím a co nevidím, na dně karburátoru se na mě směje hlavní tryska, jak a kdy se uvolnila vůbec netuším, do doby než jsem motocykl na podzim odstavil jezdil vpořádku. Nasadil jsem trysku zpět a  pořádně ji utáhl. Když jsem byl už v tom, zkontroloval jsem a vyčistil svíčky. Nastartoval jsem motorku a motor šel do vysokých otáček, ale když jsem ho zkusil vytočit potřetí, tak opět nad 3000 otáček se začal dusit. Zkontroloval jsem válce a levý byl teplý, pravý studený. Tudíž svíčky ven, nasadit nové a odzkoušet jestli dávají jiskru. Protože dávali, tak jsem je našrouboval a nastartoval motorku, chytla na první pokus, krásně držela otáčky a citlivě reagovala na přidání plynu, kdy otáčky šly vysoko a motor se nedusil. Závada tedy odhalena a odstraněna.
Doplněno 18.5.2014: Při první vyjížďce a zkoušce oilmastera jsem najel celkem 27 km a z toho jsem asi ujel 20 km s rozpadlou klecí pravého středového ložiska. Liberec - Hodkovice a zpět. Hrůza, dojel jsem domů a po sundání válců jsem uviděl tu spoušť, všude samé kovové špony. Vyndat motor a hurá ke kamarádovi, kde jsem udělali rozborku, válce ani písty nepoškozeny. Nakonec se zjistilo, že na pravém středovém ložisku se rozpadla klec a levé středové ložisko je přidřené, přestože na klice a ve válcích bylo oleje dost. Takže GO kliky, vyměněna ložiska a sborka motoru. Už je zase v motorce, ale prozatím jsem odpojil oilmaster a vyvedl jsem hadičku od čerpadla bokem do krabičky. Provádím měření jak to maže a v jakém průměrném poměru. Zatím jsem najel celkem 167 km a spotřeboval 185 ml oleje, při průměrné spotřebě 4,6 l/100 km spočítané podle loňského tankování by měla být spotřeba oleje 188 ml při poměru mazání 1:40. Čerpadlo nastaveno na 5ml. Při mazacím poměru 1:50 by měla být spotřeba oleje 150,3 ml. Dovoluji si tvrdit, že čerpadlo dává spolehlivě a chyba byla zřejmě v ložisku. Teď už mi nezbývá nic jiného, než to zase napojit natvrdo a čekat jak to dopadne. Fotografie doplněny do sekce fotogalerie - oilmaster.
 
 
.