Jawa 350/360

Jawa 350/360 je motorka, na kterou se pamatuji od svého narození, vlastnil ji můj táta, tedy on měl kývačku 354, ale předělanou na panelku a navíc si tam tuningově dal hranaté válce z californiana, přesto to byla první motorka s kterou jsem se setkal a vždy se mi moc líbila, fascinoval mě tvar nádrže ve tvaru kapky a stejně tak vytvarované kartery motoru, u pozdějších modelů, které již tyto tvary opustily, se mi Jawa tolik nelíbila, přesto jsem si pořídil Jawa 350/639. Ovšem již předtím jsem se rozodl, že si panelku pořídím a pokud ji neseženu v kompletním stavu, tak si ji postavím z dílů. Finanční stránka velela jasně, kupovat postupně jednotlivé části motocyklu a složit si ji. Jako první jsem si pořídil torzo motocyklu, tedy rám s kyvnou vidlicí, přední vidlice, řidítka a kola, v zadní části blatník byl, ale uzpůsobený na 19" kola, ve předu blatník nebyl, ten jsem musel koupit. Plechařina na motocyklu sice byla, ale chyběly podsedlové plechy, ty jsem dokoupil také později. Motor nebyl vůbec, nakonec se mi jej podařilo sehnat přes aukro, kdy jsem počítal s tím, že bude muset projí GO a to se také stalo, výbrusy, nové písty, nové ojnice a repase klikovky. Nakonec jsem se rozhodl a koupil obě hlavy válců nové, naštěstí byly prodávány samostatně od jiného majitele a tak nebyly drahé. Podařilo se mi zakoupit celkem slušnou nádrž, tím myslím nepomlácenou a nevyrezlou, chrom je bohužel v horším stavu. Kolena jsem koupil nová od pana Vaníčka, doutníky jsem sice koupil starší, ale to byly vyhozené peníze, protože nepůjdou použít a budu muset koupit nové. Což je investice do budoucna. Podařilo se mi získat karburátor, dokonce dva a z nich jsem sestavil jeden funkční. Dalším probémem bylo sedlo-lavice, repliky drahé a nehezké, koupil jsem tedy starý plech sedla a molitanovou výplň. Plech sedla šel na opískování a pak na komaxit, hned to vypadalo moc hezky. Díky tátovi mám i potah sedla, který udělal jedna jeho známá za 250,- Kč a to i s osazením, je v černo-červeném provedení. Samozřejmě, že jsem musel shánět i vrchní kryt světla, tachometr, rámeček tachometru, světlo, rámeček světla, kryt řetězu. Díky trpělivosti a neunáhlenosti (oprotikoupi doutníků) se mi podařilo jednotlivé díly sehnat v rozumné ceně. Některé díly jsem kupoval nové: rámeček tachometru, rámeček paraboly. Veškeré díly a jejich pořizovací hodnoty jsou uvedeny v oddíle náklady. Postupně se jednotlivé díly renovují, letos přijde na řadu opískování rámu, kyvné vidlice a nalakování komaxitem. Protože Jaw v původní barvě je hodně, rozhodl jsem se jít jinou cestou a barva bude pro všechny překvapením. Ostatně tak jako u mé 639, kdy jsem jeden z mála kdo ji má v bílé barvě.